Навчальний план розрахований на двотижневі курси підвищення кваліфікації з
загальним навчальним навантаженням в обсязі 120 годин (4 кредити ЄКТС), з них 80
аудиторних годин та 40 годин самостійної
роботи, очна форма навчання.
Навчальний план складається з чотирьох модулів: загальна підготовка, професійна
підготовка, фахова підготовка та контрольно-діагностичний модуль.
Модуль 1 «Загальна підготовка» спрямований на ознайомлення із системою управління
інклюзивним навчанням на державному рівні, в якому розглядаються сутність,
завдання та принципи інклюзивного навчання; механізми забезпечення інклюзивного
навчання у міжнародному і національному законодавстві; деонтологією
інклюзивного навчання.
Модулі 2 «Професійна підготовка» спрямований на формування професійної компетентості
педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням, присвячений
розгляду причин порушеного розвитку дитини та особливостей її розвитку і
психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Модуль 3 «Фахова підготовка» – орієнтований на ознайомлення педагогів з навчально-методичним
забезпеченням психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми
потребами у закладі освіти, сучасними технологіями корекційної роботи, особливостями
командної роботи, розроблення ІПР дитини, перспективним досвідом закладів
освіти, інноваційними досягненнями в педагогічній практиці.
Педагогічна практика проводиться на базі Центру ранньої соціальної
реабілітації, класів (груп) з інклюзивною формою навчання Хортицької
національної навчально-реабілітаційної академії та сприяє розвитку професійних
навичок педагогів.
Варіативна складова курсів підвищення кваліфікації складає 32 годин і передбачає
значну кількість різноманітних спецкурсів за вибором. Тематика спецкурсів
охоплює не тільки напрямки психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими
освітніми потребами, а й питання впровадження різних педагогічних та
корекційних технологій в освітній процес (альтернативна комунікація для
невербальних дітей, логоритміка, шрифт Брайля тощо) закладу освіти з
інклюзивним навчанням; управління закладом освіти з інклюзивною формою
навчання. Вибір спецкурсу слухачі
здійснюють під час попередньої он-лайн реєстрації на курси підвищення
кваліфікації (вибір 3-х спецкурсів за бажанням слухача).
Модуль 4 – контрольно-діагностичний, розрахований на ефективну організацію освітнього
процесу, визначення рівня фахової компетенції слухачів на початку (проводиться
самостійно в дистанційному режимі) та наприкінці навчання, забезпечення
зворотного зв’язку, обмін досвідом роботи під час проведення конференції або
захисту проектів, розроблених самостійно слухачами курсів.
Самостійна робота слухачів передбачає опрацювання нормативно-правових документів, літературу
з проблемної теми, виконання завдань, проектів. Завдання для самостійної роботи
слухачів розміщуються для опрацювання в середовищі Google Class (Класс) викладачами, які викладають цю дисципліну, перевіряються й
оцінюються.
Немає коментарів:
Дописати коментар